وطن فروشی ، برای برخی ها ، افتخار است !
ن . دروازی ن . دروازی



 
یاد آوری : چندی قبل مقالتی معتبر و مستند به اسم ( عاشورای سياسی و معرکه گيری ) از خامه نگارنده توانا جناب بهروز صاحب در چند وبسايت ملی گرا ، منعکس شد ؛ من بلادرنگ به جناب بهروز دانش تلفن کردم و اين خدمت شان را ستودم. محترم دانش ضمن توضيحاتی ديگر به من فرمودند که وبسايت های کوفی و آريايی، از نشر همان مطلب ،شانه خالی کرده بودند! امروز پس از ديدن نوشته يک روحانی در وبسايت کوفی ملتفت شدم که برخی رسانه ها با اشاعه مطالب ضد خرافی و همسو با منافع ملی ، مخالف اند ؛ اما نوشته های وطنفروشانه و ضد کرامت بشری را به سرعت ، منتشر ميکنند! مقالت منتشره در سايت کوفی بوسيله يک مزدور، يعنی حجت الاسلام سيد احمد جعفری ، نشان داد ؛ وطنفروشی در ايام حکومت جنگ سالاران در افغانستان، نه تنها عيب و عار نيست، بلکه افتخار است .! اين به اصطلاح نويسندگان (!) ، از يک آدمکش ، از يک ديوانه خون آشام به اسم روح الله خمينی که فقط در سال ۱۳۶۷خورشيدی ، پنج هزار زندانی را قتل عام کرد ، با القاب و طمطراقی ياد ميکنند که گويا از يک پيامبر يا قديس ، سخن می گويند ! استقبال برخی وبسايت ها از مطالب وطن فروشانه و ضد کرامت بشری ، اگر آگاهانه باشد که البته مزدوری است و کسب درآمد؛ اما اگر نا آگا هانه باشد ، معلوم است که صاحب رسانه ، صلاحيت و شايسته گی لازم را در گزينش مطالب ارسالی بر طبق منفعت ملی ندارد يا از سواد کافی ، برخوردار نيست! وقتی ، کابينه کشوری ، مشتمل از جاسوسان و مزد گيران اجنبی باشد ؛ مدح و ستايش تروريست ها، رجاله ها و قلدر ها ، آسان و شتابان ميشود و وطن فروشی ، کراهت خود را از دست ميدهد ؛ اينک کاظم کاظمی و سيد احمد جعفری و نظاير اينان ، بر خر مراد ميتازند و بر آيشمن و هتلر و جورج دبليو بش و خمينی ،مينازند ! واينک نقل نوشته حجت الاسلام جعفری از مداحان ولايت فقيه از وبسايت کوفی :

به گزارش سرویس قاب نقره برنا، مسئولین و فعالین هیات‌های افغانی با حضور در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی با حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی یادگار گرامی امام راحل دیدار و گفت و گو کردند.  

حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی در این دیدار با تسلیت سالروز شهادت امام سجاد(ع) گفت: بعد از حادثه عاشورا، جامعه اسلامی دستخوش مصائب بسیار بزرگی شده بود اما شاید بزرگترین مصیبتی که در جامعه اسلامی پدید آمده بود از بین رفتن اخلاق بود؛ این بی‌اخلاقی هم فقط در میان حاکمان نبود در میان مردم عادی هم بروز کرده بود. در چنین شرایطی کار بزرگ امام سجاد(ع) تاکید و توصیه و ترویج اخلاق صیحح و اصلاح اخلاق فاسد جامعه و دعوت جامعه به اخلاق اسلامی بودبه نوعی که ایشان پایه گذار یک اقدام فرهنگی می شوند. 

یادگار امام راحل با اشاره به دعای مکارم اخلاق صحیفه سجادیه اظهار داشت: فرازهای مختلف این دعا نشانگر توجه امام سجاد(ع) به اخلاق است؛ در این دعا امام بعد از صلوات بر پیامبر(ص)می‌فرمایند: «وَبَلِّغْ بِایمانى اَکْمَلَ الْایمانِ، وَاجْعَلْ یَقینى اَفْضَلَ الْیَقینِ، وَانْتَهِ بِنِیَّتى اِلى اَحْسَنِ النِّیَّاتِ، وَ بِعَمَلى اِلى اَحْسَنِ الْاَعْمال اَللَّهُمَّ وَفِّرْ بِلُطْفِکَ نِیَّتى، وَصَحِّحْ بِما عِنْدَکَ یَقینى» یعنی ایمانم را به درجه کاملترین ایمان رسان و یقینم را برترین یقین گردان و نیتم را به بهترین نیتها منتهى ساز و کردارم را به بهترین کردارها تبدیل کن. بارخدایا، نیّتم را به لطف خودکامل و خالص گردان.

وی گفت: واقعیت این است که اگر نیت‌ها پاک شود و همه چیز برای خدا باشد اخلاق برقرار خواهد شد. منشا همه رذایل و بدی‌ها و زشتی‌ها چیزی نیست جز اینکه نیت ما پاک و احسن نباشد.

یادگار امام تاکید کرد: اگر همین درس و توصیه و سفارش امام سجاد(ع) را سرلوحه قرار دهیم جامعه اسلامی یک گام به پیش و بدی ها و ناپاکی ها به سمت بهبود و صلاح پیش خواهد رفت.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی با بیان اینکه تمام بدی‌های این روزها ناشی از نبودن نیت پاک است گفت: کسی برای خدا بدی نمی‌کند، تهمت نمی‌زند، دروغ نمی‌گوید، ربا و دزدی انجام نمی‌دهد؛ باید در این ایام برا ی تحول در جامعه از امام سجاد(ع) یاری گرفت. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه برادران افغانی باید به خود باوری برسند و در کنار یکدیگر کشورشان را بسازند گفت: درتاریخ، افغانستان در رشد اسلام و تقویت اسلام نقش مهمی داشته و حتی تاثیر گذار بوده است. تمدن اسلامی از ایران، تمدن ایرانی از خراسان و خراسان از افغانستان تاثیر گرفته است بنابراین باید برادران افغان ما به خود باوری برسند تا مشکلاتشان حل شود.

وی در ادامه از تدین و دیانت افغانها به نیکی یاد کرد و با ذکر خاطره‌ای به نقل از مرحوم حاج احمد آقا خمینی گفت: در نجف یکی از برادران افغانی پیش حضرت امام(ره) رفت و اعلام کرد که می‌خواهد خمس خود را بدهد و چون فانوس فروش بود، چند فانوس به عنوان خمس داد و رفت. بعد از چند روز همان فرد برگشت پیش ما و گفت من تا کراچی رفتم اما وقتی کیفم را باز کردم یک پیچ جامانده بود بنابراین برگشتم تا آن پیج را بدهم. اینها نمونه‌ای از دیانت افغانها است. 

یادگار امام راحل، افغانها را به خود باوری، تلاش و رفاقت دعوت کرد و در پاسخ به درخواست شرکت‌کنندگان از مسولین دولت و به خصوص رییس جمهور خواست نسبت به تحصیل فرزندان مهاجرین افغانها توجه و مشکلات آنان را رفع کنند.

وی گفت: جلوگیری از ترک تحصیل فرزندان مهاجرین که بعضا ناشی از مشکلات مالی است یکی از کارهای مهم در زمینه صدور انقلاب و بسط تمدن ماست ضمن اینکه محرومیت فرزندان کسانی که در این سرزمین زندگی می‌کنند با اخلاق اسلامی و روحیات ملت ما سازگار نیست.


December 29th, 2011


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
مسايل اجتماعي